,

مزوتراپی تهران

مزوتراپی تهران  چیست : مزوتراپی یکی از روش های  زیبایی پزشکی غیرتهاجمی است که بدون انجام عمل جراحی انجام می‌شود. در مزوتراپی برخی داروهای بیولوژیک مثل انواع ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، مواد معدنی، داروهای هورمونی یا فاکتورهای رشد از طریق سوزن‌های بسیار ریز و در حجم بسیار کم و دفعات زیاد به بدن تزریق می‌شود.

مزوتراپی چیست و چه نقشی در زیبایی پوست دارد

مزوتراپی نوعی روش درمانی تزریقی است مزوتراپی عبارت است از وارد کردن گروهی از مواد فعال بیولوژیک با سوزن های بسیار ریز، به داخل پوست.مزوتراپی کاربردهای فراوانی در زیبایی پوست، از بین بردن لک‌ها و چین‌و‌چروک‌های پوست، لاغری، کاهش درد، درمان ریزش مو و تقویت موها دارد.

مزوتراپی باعث تغذیه و جوان سازی پوست توسط تولید کلاژن و الاستین می شود و متابولیسم پوست شما را تحریک می کند.افرادی که تحت درمان با مزوتراپی تهران  قرار می گیرند باید بدانند که این روش موقتی بوده و باید چند مرتبه برای درمان مراجعه کنند.

کاربرد مزوتراپی تهران  چیست

مزوتزاپی تهران

مزوتراپی برای هر مشکلی قابل انجام نیست و به زبان ساده می‌توان گفت این روش نوعی متد انتقال دارو است و بایستی با پرسازی بافت افتراق داده شود

۱-پیشگیری از چین و چروک و جوانسازی پوست
۲-محو کردن خطوط پوست
۳-بهبود ، روشنایی پوست ملتهب و قرمز
۴-سفت کردن پوست شل
۵-درمان آلوپسی – یک نوع بیماریی که موجب ریزش مو می شود.
۶-حذف چربی در ناحیه هایی مانند : معده ، ران ، باسن ، بازوها و صورت
۷-کاهش سلولیت (تجمع چربی)

از بین بردن سلولیت و چاقی موضعیِ اندام‌های مختلف با مزوتزاپی تهران

یکی از مهم‌ترین کاربردهای مزوتراپی تهران ، چربی‌زدایی و از بین بردن سلولیت، درمان چاقی موضعی و از بین بردن غبغب است. در حقیقت مزوتراپی در تهران  در زمینه‌ی تناسب اندام می‌تواند به‌عنوان جایگزین مناسبی برای  جراحی هایی  مثل لیپوساکشن استفاده شود چرا که با استفاده از مزوتراپی  تهران  می‌توان چربی شکم، چربی‌های موضعی کنار ران و پهلو و غبغب را از بین برد.

نکات مهم در مزوتراپی تهران

مروتراپی تهران

مسئله‌ی بسیار مهم در کاهش وزن به روش مزوتراپی این است که شاخص توده‌ی بدنی (BMI) بیمار باید زیر ۳۰ باشد تا بتواند از این روش برای رفع چاقی موضعی استفاده کند چنانچه این عدد زیر ۲۵ باشد، یعنی فرد وزن طبیعی دارد و نیازی به رژیم غذایی ندارد و اگر این عدد بین ۲۵ و ۳۰ باشد بیمار باید در کنار رژیم غذایی از روش مزوتراپی  تهران استفاده کند.

در این روش به بافت هدف که سلول‌های حاوی چربی در زیر پوست هستند دارو تزریق می‌شود و در نتیجه‌ی آن سلول‌های چربی شکسته و آزاد می‌شوند و در نهایت از بین می‌روند. بعد از این پروسه، سلول‌‌های مرده وارد جریان خون شده و از طریق روده و کلیه از بدن دفع می‌شوند.

عوارض مزوتزاپی تهران برای لاغری

موادی که برای از بین بردن چربی‌ها به بدن تزریق می‌شوند، بیشتر از سایر محلول‌های مزوتراپی باعث وَرَم و کبودی می‌شوند به همین خاطر برای مزوتراپی چربی و سلولیت، دُز داروی اندکی در هر جلسه تجویز و تزریق می‌شود زیرا در غیر‌ این صورت بیمار با افزایش بیش‌ازحد چربی خون مواجه می‌شود و حتی ممکن است سبب التهاب لوزالمعده یا پانکراس شود.

با این‌همه طبق نظر متخصصان نتیجه‌ی مزوتراپی در این زمینه علی‌رغم پر‌هزینه بودن مقطعی و نسبی است و برای کاهش وزن و چربی بهتر است از روش‌های مؤثرتری مثل رژیم‌درمانی، ورزش و روشهای مرسومتر و کم‌خطرتر استفاده کرد.

درمان پف زیر چشم، تیرگی دور چشم و غبغب گلو با مزوتراپی خوب در تهران

یکی دیگر از کاربردهای مؤثر روش مزوتراپی خوب در تهران ، کمک به رفع پف زیر‌ چشم و غبغب است. در این روش از سوزنی بسیار ظریف که تا عمق ۲ تا ۴ میلی‌متری پوست نفوذ می‌کند، استفاده می‌کنند.

معمولا پف زیر‌ چشم و غبغب در ۴ یا ۵ جلسه رفع می‌شود. از سوی دیگر با بالا رفتن سن یا مواردی مثل تغییرات هورمونی در دوران بارداری، ژنتیک یا کم‌خوابی و بی‌خوابی، سیگار کشیدن، گردش خون نامناسب و رژیم‌های سخت و غیر‌اصولی دور چشم‌ها تیره می‌شود. در روش مزوتراپی  خوب در تهران با تزریق مواد به پلک و اطراف چشم با سوزن‌های بسیار نازک تیرگی دور چشم رفع می‌شود.

برطرف کردن افتادگی پلک با مزوتراپی خوب درغرب تهران

افتادگی پلک از جمله مواردی است که به دلایل مادرزادی یا بالا رفتن سن روی ظاهر افراد اثر می‌گذارد. تا پیش از این درمان افتادگی پلک به شیوه‌ی عمل جراحی یا لیزر از جمله روش‌های مؤثر برای درمان این نقص بود اما امروزه پزشکان متخصص  از روش مزوتراپی خوب در غرب تهران  برای درمان یا حتی پیشگیری از افتادگی پلک در اثر بالا رفتن سن استفاده می‌کنند. در این روش پزشک  متخصص با تزریق مواد مزوتراپی به ناحیه‌ی گیجگاه و زیر ابرو این نقص را برطرف می‌کند.

تسکین درد با مزوتراپی خوب در تهران

مزوتراپی خوب در غرب تهران  یک روش کارآمد برای کاهش و تسکین دردهایی مثل درد کمر و درد گردن، درد ناشی از آسیب‌های ورزشی، میگرن، تسکین دردهای عضلانی و اسکلتی، بیماری‌های دستگاه عصبی، بیماری‌های روماتیسمی، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های مختلف پوستی، بیماری‌های عروقی، ترک سیگار و تقویت سیستم ایمنی بدن و … است.

نتیجه‌ی کاهش درد با روش مزوتراپی  خوب در تهران به‌وضوح سریعتر از سایر روش‌ها در همان جلسه‌ی نخست مشخص می‌شود. در حقیقت مزوتراپی در غرب تهران  در سال‌های ابتدایی روشی مؤثر برای کنترل درد در اعمال دندانپزشکی و درمان طیف وسیعی از آسیب‌ها و بیماری‌هایی مثل سرطان، آرتریت یا درد مفاصل، مشکلات عضلانی اسکلتی و حتی استاز عروقی (تغییرات جریان خون در رگ‌ها) بود و بعدها به‌عنوان روشی برای جوان‌سازی پوست و اندام‌های مختلف بدن به‌کار گرفته شد.

مروتراپی تهران

داشتن پوستی جوان با مزوتراپی

از این روش نه‌تنها برای درمان، بلکه برای پیشگیری از شکل‌گیری چین‌وچروک‌های صورت و درمان آکنه و جوش صورت و بدن، جای زخم، کلوئید (برآمدگی گوشتی ایجادشده در اثر زخم یا بردگی)‌ و جای سوختگی نیز می‌توان استفاده کرد. مزوتراپی پوست با توجه به شرایط بیمار معمولا ۵ تا ۸ جلسه به طول می‌انجامد و بیمار در حین انجام آن درد اندکی را احساس می‌کند. عوارض مزوتراپی پوست مثل قرمزی، سوزش و کبودی موقتی است و بعد از چند روز رفع می‌شود.

نحوه استفاده مزوتراپی مو چگونه است

انجام مزوتراپی مو در افراد با توجه به شرایط بدنی و وضعیتشان متفاوت است. معمولا به شکل عادی درمان در سه جلسه با فاصله زمانی دو هفته انجام می شود و مدت زمان آن یک تلورانس ۲۰ الی ۴۰ دقیقه می باشد.

عموما یکی از مهمترین ملاک های انتخاب یک درمان زمان بازدهی و نتیجه آن می باشد در مزوتراپی معمولا پس از اتمام جلسات و گذراندن ۳ الی ۴ روز تاثیر نسبی مثبت قابل مشاهده می باشد اما اگر زمان مناسبی را برای جواب دهی مزوتراپی مو بخواهیم تعیین کنیم ، ۳ ماه پس از انجام آن می باشد.

مزوتراپی خوب درغرب تهران برای چه افرادی مضرر است

۱-زنان باردار و شیرده
۲-کسانی که  مبتلا به دیابت
۳-بیماران  مبتلا به سرطان
۴-کسانی که سابقه‌ی سکته قلبی دارند؛
۵-اشخاص  مبتلا بیماری‌های قلبی و عروقی
۶-بیماران  دارای تبخال فعال.

مقایسه میزوتراپی  با لیفتینگ

باید بدانید که جلوی پیری و کهولت سن را با هیچ روشی نمی‌توان گرفت، برای همین افرادی که لیفتینگ جراحی صورت انجام داده‌اند بعد از مدتی دوباره دچار افتادگی پوست می‌شوند و چون یک‌بار پوست صورت آن‌ها کشیده شده است، نمی‌توانند برای بار دوم از این روش استفاده کنند، در حالی‌ که در مزوتراپی چنین محدودیتی وجود ندارد. در ضمن در لیفتینگ جای بخیه‌ها به زیبایی فرد لطمه می‌زند.مزوتراپیست‌ها می‌گویند معمولاً در جوان‌سازی ‌پوست اولین نشانه یعنی نرم و روشن شدن پوست بعد از اولین تزریق مشاهده می‌شود.

سوالات رایج درباره مزوتراپی در تهران

** ایا مزوتراپی برای  چاقی موضعی صورت   ‌پف زیر چشم و غبغب زیر چانه کاربرد دارد ؟

در بسیاری از موارد فقط با استفاده از کرم‌ها نمی‌توان به ‌طور کامل پف زیر چشم‌ها را از بین برد، در این موارد در مزوتراپی می‌توان با تزریق دارو‌هایی که برای لاغری موضعی بدن استفاده می‌شود، البته با دوز کمتر و در نقاط خاص، پف‌ها و حتی غبغب‌ را در چهار، پنج جلسه برطرف کرد. سوزنی که در این موارد استفاده می‌شود بسیار ظریف است و عمق تزریق بیشتر از دو تا چهار میلی‌متر نیست.

**مزوتراپی روش درمانی دائمی‌ است؟

خیر، این روش موقت است و باید در جلسات متعدد درمان را تکرار کرد که در ابتدای درمان در فواصل کوتاه و در نوبت های بعدی با فواصل طولانی تر درمان دنبال شود.در مورد مزوتراپی مو هم زمانی که از محلول‌های مناسب برای تزریق استفاده شود، ریزش مو تا حد قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند و حتی گاهی شاهد رشد مجدد مو هم خواهیم بود؛ اما در این مورد هم باید تزریق و درمان،‌ادامه ‌دار باشد.

**چند جلسه به مزوتراپی نیاز است؟

بعد از آن که با دکتر مشاوره داشته و معاینه شدید، با توجه به هدفی که از مزوتراپی دارید. تعداد جلسات مشخص می شود. ولی به طور معمولبین ۳ تا ۶ جلسه است.

**بیشترین کاربرد و تاثیر مزوتراپی چیست؟

این روش برای جوانسازی پوست، از بین بردن لک‌های پوستی، از بین بردن لک‌های بارداری، لیفتینگ پوست، ذوب کردن سلولیت‌ها و چربی‌های اضافه و درمان ریزش مو مناسب است.

**چه فاکتور هایی در مزوتراپی مهم هستند؟

۱- نوع دارو

۲- دوز مناسب در حین استفاده

۳- تکنیک پزشک

۴- نوع و جنس پوست

۵- انتخاب مناسب میزان دارو با توجه به منطقه مصرف

**انجام مزوتراپی برای نواحی خاصی از پوست، خطرناک‌ یا ممنوع نیست؟

خیر.البته میزان تاثیر این روش از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بنا به تشخیص پزشک مزوتراپی برای درمان، تجویز می گردد و ممکن است برای همه موثر نباشد.

**پیشگیری از بروز این آلرژی ها ممکن نیست؟

متاسفانه نه ، زیرا تا زمانی که یک ماده را برای بیمار تزریق نکنیم، نمی‌توانیم متوجه شویم که به آن حساسیت دارد یا نه. البته اگر خود بیمار اظهار کند که بدنش به ماده خاصی مانند ماینوکسیدیل حساسیت دارد، برایش تزریق انجام نخواهد پذیرفت.

**چه کسی ترکیب مواد تزریقی را تهیه می کند؟

پزشکان هم می توانند مواد ترکیبی را آماده کنند ولی برای کاهش احتمال آلودگی با میکروب ها بهتر است از ترکیب های آماده استفاده شود.

دکتر هدی عین اللهی _ متخصص پوست و مو

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.