میکرونیدلینگ درتهران

میکرونیدلینگ درتهران نوعی روش تحریک مکانیکال پوست است که در این روش با استفاده از سوزن های بسیار ریز میلیون ها میکروکانال در پوست ایجاد می گردد.این روزها روشهای بسیار زیاد و متنوعی برای جوان‌سازی پوست، درمان جای زخم، سوختگی‌های قدیمی و همچنین رفع ترک‌های پوستی وجود دارد

میکروتبدلینگ در تهران

ار جمله راههای جدیدو البته کم‌هزینه‌تر نسبت به روشهای دیگه جوانسازی پوست ، برای درمان جای زخم، خطوط و ترک‌های پوستی، جوان‌سازی و سوختگی‌های قدیمی افتادند و «میکرونیدلینگ در تهران » را به‌عنوان یکی از روش‌های مناسب و کارآمد در حوزه پوست و زیبایی معرفی کردند.

میکرونیدلینگ  در تهران چیست و چه فوایدی دارد

میکرونیدلینگ درتهران توسط یک قلم که در سر آن سوزن های ریزی تعبیه شده و باعث ایجاد صدها حفره های نازک روی قشای خارجی پوست می شود .این روش دو هدف را دنبال می کند :

۱ – با ایجاد سوراخ های میکرونی روی پوست شرایطی را ایجاد می کند تا سرم های مخصوص بتواند جذب قشای داخلی پوست شده تا نتایج بهتری را جهت ترمیم و بازسازی پوست ایجاد کند .

۲ – سوراخ های کوچک ایجاد شده توسط دستگاه میکروپن ، باعث می شود پوست با تولید کلاژن و الاستین شروع به بازسازی خود نماید . این فرایند باعث بهبودی چین و چروک ، خطوط ریز ، جای جوش ، زخم ها و منافذ می شود.

در بعضی از دستگاه های درماپن ، سرم و مواد مغذی همزمان با ایجاد حفره های میکرونی در پوست تزریق می شوند . ولی عموما ابتدا سرم یا مزو روی پوست مالیده شده بعد جهت نفوظ این مواد ، با درماپن روی پوست حفره های ریز ایجاد می گردد.

کسانی که نمی‌توانند ازاین‌رو روش  استفاده کنند

۱-افرادی که زخم، بریدگی و یا خراشیدگی‌های باز بر روی پوست خوددارند.
۲-بیمارانیکه طی یک سال گذشته بر روی پوست خود تحت پرتودرمانی قرارگرفته‌اند.
۳-کسانیکه در ناحیه موردنظر، هرگونه عفونت پوستی، عارضه یا تب‌خال دارند.
۴-افرادیکه در دوران بارداری و یا شیردهی هستند.
۵-بیمارانیکه سابقه بروز کلوئید (در اصطلاح عوام، در محل زخم خود گوشت نو بالا می‌آورند) یا التیام دیرهنگام زخم دارند.

مواردی که می توان از طریق میکرونیدلینگ درتهران  درمان کرد

میکروندلینگ درتهران

میکرونیدلینگ پوست معمولاً در موارد زیر کاربرد بهتری دارد:

ترمیم اسکارهایی که در اثر آکنه، اعمال جراحی و سوختگی ایجادشده‌اند (چه جدید باشند و چه کهنه)- از بین بردن علائم افتادگی و شل شدگی پوست- کاهش خط‌ها و چین‌وچروک‌های پوست- سفت شدن پوست‌های شل و افتاده و …

۱- چین و چروک پوست

یکی از بزرگ‌ترین عوامل ایجاد چین‌وچروک و افتادگی پوست کاهش غلظت کلاژن و الاستین است که درنتیجه آن ماتریکس بافت همبند که سلول‌های پوستی را مثل سیمان در برمی‌گیرد، شل و بی‌کیفیت خواهد شد. در این روش با ایجاد منافذ بسیار ریز که با چشم به‌راحتی قابل‌دیدن نمی‌باشند، سلول‌های بنیادی پوست تحریک‌شده و وادار به تکثیر و تمایز می‌شوند.

با فعال شدن پروسه ترمیم جهت بازسازی منافذ ایجادشده در سطح پوست مقدار زیادی کلاژن ساخته می‌شود که به بازسازی پوست و رفع چین‌وچروک‌های سطحی منجر خواهد شد. بین ۳ تا ۵ جلسه درمان برای جوان‌سازی پوست لازم است؛ که فاصله بین جلسات حدود ۶ هفته است.

۲- اسکار (جای زخم و جراحت)

در این روش منافذ بسیار ریزی که در پوست ایجاد می‌شوند عروق جدید و رشته‌های کلاژن جدید و منظم را که اسکار آکنه را ایجاد می‌نماید و با تحریک سلول‌های بنیادی موجود در پوست آثار ترمیمی به بهترین شکل صورت می‌گیرد.

این روش به همراه استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتی یا فیبروبلاست یا سلول‌های بنیادی گیاهی نتایج شگفت‌انگیزی را در درمان ناصافی‌های پوست که ناشی از جوش‌های آکنه، آبله‌مرغان و سالک است ایجاد کرده است.

۳- سوختگی

با تخریب بافت سوختگی و افزایش کلاژن سازی و تحریک فرآیند بهبود زخم

۴ – استرچ مارک (ترک های پوستی)

اگر ترک‌های پوستی درمان نشوند، امکان بهبود خودبه‌خود آن‌ها وجود ندارد، یعنی این ترک‌ها هرگز خودبه‌خود برطرف نمی‌شوند و تنها رنگ آن‌ها به سمت سفید مرواریدی می‌رود، ولی طول و پهنای آن‌ها تغییر نمی‌کند.

برای اولین بار در دنیا روشی بنام میکرونیدلینگ درتهران  امیدهای بسیاری را در درمان این ترک‌ها در مقایسه با سایر روش‌های بی‌تأثیر و پرهزینه ایجاد کرده است. درمان شامل حدود ۷ جلسه بافاصله ۱/۵ ماه است و نتایج درمانی معمولاً بعد از جلسه چهارم قابل‌رؤیت است.

نحوه میکرونیدلینگ  درتهران

۱-در مرحله اول پزشک از کرم بی حس کننده روی صورت بیمار استفاده می کند.

۲-در مرحله بعد با گاز استریل صورت پاک شده و پوست به موارد سرم یا مزو آغشته می شود

۳-بعد پزشک متخصص به آرامی از درماپن جهت ایجاد حفرهای ریزی در اطراف صورت استفاده می کند.

۴-کل فرایند حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد . بعد از چند روز پوست شروع به بهبود می کند در واقع با شروع بازسازی و تولید کلاژن رفته رفته پوست روش تر شده و نتیجه قابل مشاهده است .

عوارض میکرونیدلینگ در تهران

۱-عفونت

اگر روی صورت شما جوش یا آکنه است ، صبر کنید تا بهبود یابد بعد اقدام به میکرونیدلینگ کنید . زیرا احتمال دارد باعث ایجاد عفونت شود .

۲-واکنش های پوستی

کارشناسان معنقدند نباید این روش را برای پوستی که ملتهب است استفاده کرد . زیرا ممکن است با تحریک شدن پوست التهاب افزایش یابد .

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش جوان‌سازی و درمانی با دوره‌ی نقاهت کوتاه است، اما رعایت برخی نکات به بهبود سریع‌تر پوست بعد از انجام میکرونیدلینگ کمک می‌کند.

۱-بعد از انجام میکرونیدلینگ پوست دچار التهاب و سرخی و گاهی کبودی می‌شود. اگرچه این التهاب در مدت زمان اندکی (۱۲ تا ۴۸ ساعت) بهبود پیدا می‌کند، بهتر است با دست‌زدن به پوست، آن را تحریک نکنید. خوردن میوه‌هایی مثل آناناس به تسریع درمان التهاب و درمان کبودی پوست کمک می‌کند.
۲-برای کاهش التهاب و قرمزی پوست به‌هیچ‌وجه از داروهای ضدالتهاب مثل ادویل یا ایپوبروفن استفاده نکنید و اجازه بدهید مراحل بهبود روند طبیعی‌اش را طی کند.

میکروندلینگ در تهران

۳_۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از میکرونیدلینگ حمام نکنید، از ورزش و کارهایی که سبب تعریق پوست می‌شود اجتناب کنید و حداقل سه تا ده روز بعد از میکرونیدلینگ از ماندن زیر آفتاب جز در موارد ضروری اجتناب کنید.
۴-اگر مجبور به حضور در خارج از منزل هستید، حتما از بهترین کرم ضد آفتاب مناسب پوست خودتان که حاوی زینک باشد، استفاده کنید.

۵-اگر بعد از میکرونیدلینگ پوست صورتتان پوسته‌پوسته شد، به‌هیچ‌وجه آن‌ها را دست‌کاری نکنید و برای بهبود از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

۶-بهتر است ۲ تا ۳ روز از محصولات AHA (اسید گلیکولیک)، رتینول و مواد حاوی اسید یا فعال‌کننده استفاده نکنید.ازآنجایی‌که پزشکان این روش درمانی را برای تمام افراد مناسب نمی‌دانند، بهتر است حتما قبل از انجام این روش درمانی تمام سوابق درمانی خود را برای پزشک شرح دهید.

دیگر کاربرد های میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ برای از بین بردن لک ها ی سطحی،شفاف کردن و روشن کردن پوست و از بین بردن جوش های زیر پوستی نیز می توان استفاده کرد و نتایج خیلی خوبی در پی دارد .همین طور برای بستن منافذ باز پوست خیلی موثر است.

میکرونیدلینگ درتهران

هر اندازه که شما از میکرونیدلینگ نتیجه بگیرید ماندگاری اثر آن نیز افزایش می یابد و برگشت پذیر نیست مخصوصا در درمان اسکار با میکرونیدلینگ و درمان جای جوش با میکرونیدلینگ بسیار موثر است. در مورد میزان درصد بهبودی و نتیجه نمیشه خیلی درصد  دقیقی داد اما پزشک موگه کلینیک در این خصوص توضیحی که می دهد که  این است که نتایجش خیلی عالی است.

البته ممکن است در برخی از افراد، در جلسات اولیه از ساب سیژن به منظور درمان اسکار بهره گرفت سپس، در جلسات بعدی از میکرونیدلینگ استفاده کرد. تعیین راه های درمانی بر عهده پزشک متخصص  می باشد.

ساب سیژن یک روش خاص است که باند های فیبروزی و چسبندگی های پوستی که براثر جوش ها ایجاد شده است را باز می کنند. این روش اصلا درد ندارد و صورت با آمپول های بی حسی، بی حس می شود. برای انجام ساب سیژن از ابزار های خاصی استفاده می شود.

ممکن است در برخی از افراد نیز در کنار ساب سیژن و میکرونیدلینگ ، تزریق ژل، الانسه یا تزریق ژل هیالورونیک اسید تجویز شود تا نتیجه صاف شدن صورت نیز زود تر نمایان شود و فرد به نتیجه قابل قبولی برسد.

میکرونیدلینگ درتهران

آیا ترکیب درمانی میکرونیدلینگ با پی آرپی موثرتر است؟

بسیاری از پزشکان با ترکیب درمانی میکرونیدلینگ با پی آرپی شاهد بهبود کلی در درمان آکنه بودند. علت این است که ترکیب درمان میکرونیدلینگ با پی آرپی یا لیزر موجب مضاعف شدن تاثیر درمان می‎شود.پی‌آرپی یا به عبارتی پلاکت درمانی هنوز در حوزه پزشکی درمان نسبتا جدیدی است. با وجود این که اطلاعات امیدوارکننده‌ای در خصوص این شیوه درمانی وجود دارد اما هنوز به عنوان درمان موثر شناخته نشده است.

چرا باید میکرونیدلینگ را به درمان لیزری ترجیح داد؟

نتایج درمانی و به‌ویژه هزینه درمان میکرونیدلینگ باورنکردنی است. با وجود این که درمان‌های لیزری برای انواع پوست قابل استفاده هستند اما خطر ابتلا به‌هایپرپیگمنتیشن بعد از التهاب بیشتر است. درمان‌های لیزری اگر به‌درستی انجام شوند معمولا بدون تورم و خطر خواهند بود. درمان میکرونیدلینگ همانند درمان‌های لیزری معمولا بدون التهاب، درد، دوره استراحت طولانی و خطر است.

آیا به‌غیر از صورت نواحی دیگر قابل درمان هستند؟

بله. بسیاری از بیماران از میکرونیدلینگ جهت درمان صورت و همچنین درمان ترک‌های پوستی شکم، گردن، دست و زخم‌های ناشی از جراحی، تروما و آسیب استفاده می‌کنند.

هزینه میکرونیدلینگ

هزینه درمان‌های زیبایی معمولاً با هم تفاوت دارد، چرا که هر روش به سطح مهارت، میزان کار، تکنولوژی و دستگاه خاصی نیاز دارد. یکی از فاکتورهای تعیین کننده هزینه میکرونیدلینگ تعداد جلسات درمان است. تعداد جلسات میکرونیدلینگ به وضعیت پوست و سن بیمار بستگی دارد.

دکتر هدی  عین اللهی – متخصص پوست و مو

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.